loading...
اخبار پیام نور-دانلود نمونه سوال-دانلود جزوه و حل تمرین-منابع ارشد و دکترا-دانلود سوالات ارشد و دکترا
تبلیغات

آخرین ارسال های انجمن
فناوری اطلاعات بازدید : 45 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)

طي بررسي‌هاي صورت گرفته بهرتين شهرهاي دانشجويي جهان معرفي شدند و کشور توکيو رتبه 17 را کسب کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از:
جعفر مهراد رئيس مرکز منطقه‌اي علوم و فناوري ISC در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، گفت: طي بررسي‌هاي صورت گرفته در خصوص انتخاب بهترين شهرهاي دانجشويي شهرهاي ملبورن، هنگ کنگ، بوستون، مونترال و مونيخ به ترتيب رتبه‌هاي هفتم تادهم را در اختيار گرفتند و البته بر طبق اين بررسِ‌ها به وضوح مي‌بينيم که در بين شهر ممتاز دانشجويي جهان تنها يک شهر از آمريکاو بقيه به کشورهاي اروپايي و آسيا اختصاص يافته است.

وي افزود: پکن نيز مقام 18 بهترين شهرهاي دانشجويي را کسب کرده است چنانچه توکيو از نظر بهترين شهرهاي دانشجويي جهان حائز رتبه 17 است و اين در حالي است که نيويورک گرچه به خاطر سازمان ملل که در اين شهر استقرار دارد شهري است بين‌المللي اما در اين رتبه‌بندي موفق به کسب رتبه 21 بهترين شهرهاي دانشجويي جهان شده است.

فناوری اطلاعات بازدید : 78 جمعه 15 آذر 1392 نظرات (0)

 

انجمن علمی دانشجویی علوم سیاسی دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی پست الکترونیکی را برای طرح سئوالات دانشجویان از رئیس جمهور اعلام کرد دانشجویان می توانند از طریق این پست الکترونیک سئولات خود را با رئیس جمهور مطرح کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از : خبرنگار مهر، انجمن علمی دانشجویی علوم سیاسی دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی، دانشگاه شهیدبهشتی با توجه به حضور رئیس جمهور کشورمان دکتر روحانی، در روز 16 آذر آدرس پست الکترونیکی به نشانی info.cul.stuvp@mail.sbu.ac.ir برای طرح سئوالات دانشجویان از رئیس جمهور معرفی کرد.

این انجمن با طرح این سئوال که اگر شما به رئیس جمهور محترم دسترسی داشته باشید، چه سؤالی مطرح می کنید؟ از دانشجویان خواست تا سئوالات خود را با رئیس جمهور مطرح کنند تا سئوالات در اختیار رئیس جمهور قرار گیرد.

فناوری اطلاعات بازدید : 71 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

 

 

 

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا برنامه جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند طراحی کرده‌اند که به ارائه هشدارهای زودهنگام برای زمین‌لرزه می‌پردازد.

از این برنامه که به گفته محققان تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، در «نشست جهانی علم» در ریو دو ژانیرو رونمایی شد.

برنامه ارائه‌شده مبتنی بر فناوری به کاررفته در سیستم هشدار اولیه است که تیمی به رهبری پروفسور ریچارد آلن، مدیر آزمایشگاه لرزه‌نگاری برکلی، آن را طراحی کردند.

برنامه گو‌شی‌ هوشمند قادر به ارائه هشدار در یک دقیقه و چند ثانیه پیش از زلزله است و این موضوع به مکانی بستگی دارد که کاربر در مقایسه با مرکز زلزله از آن استفاده می‌کند. به منظور ارائه هشدار، برنامه مزبور انرژی اولیه را از موج اولیه (موج P) می‌گیرد. این موج خود به ندرت موجب آسیب‌دیدگی می‌شود.

فناوری ابداعی از الگوریتم‌هایی برای شناسایی سریع شروع زمین‌لرزه و تعیین قدرت و مکانیابی آن در زمانی که احتمال دارد به اوج برسد، استفاده می‌کند تا به ساکنان حاضر در مناطق بالقوه هشدار دهد.

افرادی که در مرکز زلزله هستند هشدار اولیه را دریافت نمی‌کنند، اما لرزش‌های شناسایی‌شده توسط سیستم بصورت زنجیره‌ای به دریافت‌کنندگان دیگر این برنامه منتقل می‌شود و آنهایی که چند کیلومتر دورتر هستند، می‌توانند به داده‌ها واکشن نشان داده و اطلاعات بیشتری را در خصوص آنچه در حال رخداد است و آنچه قرار است روی دهد، دریافت کنند.

این هشدار به افراد وقت‌ گرانبهایی را برای جستجوی یک مکان امن و متوقف‌کردن فعالیت صنعتی یا حمل‌و‌نقل داده و خطر را در سطح گسترده‌ای کاهش می‌دهد.

این برنامه از کارکردهای متنوع گوشی هوشمند مانند شتاب‌دهنده‌ها و ژیروسکوپ‌ها برای تعیین حرکت و کارکردهای مکانیابی وای‌فای و همچنین مغناطیس‌سنج برای نشان‌دادن جهت استفاده می‌کند.

فناوری اطلاعات بازدید : 69 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد برای این تشویق اعضای هیات علمی آموزشی و پژوهشی در جهت توسعه تحقیقات با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان تشویق می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در نامه ای خطاب به به روسای دانشگاه های علوم پزشکی، رئیس انستیتو پاستور ایران و مدیرعامل سازمان انتقال خون جزئیات این تشویق را اعلام کرد.

در این نامه آمده است: این تشویق در راستای ترغیب و تشویق اعضای هیات علمی آموزشی و پژوهشی در جهت توسعه تحقیقات و ارتقاء در رتبه بندی های بین المللی اجرایی می شود.

بر اساس این دستورالعمل؛ تمامی اعضای هیات علمی که بر اساس گزارش ESI به عنوان دانشمند 1 درصد برتر معرفی می شوند، شامل دریافت 250 میلیون ريال تشویقی و 250 میلیون ريال اعتبار تحقیقاتی می شوند.

اجرای این ابلاغیه شامل افرادی می شود که از تاریخ این نامه (آذرماه 92) به فهرست موجود اضافه می شوند، محل تامین بودجه مربوطه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت است.

فناوری اطلاعات بازدید : 69 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از : خبرگزاری مهر، سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: ثبت‌نام و شركت در آزمون سراسري كارآفريني دانش آموزان سال 1392 توجه کنند که به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از داوطلباني كه تا اين تاريخ براي ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده تا روز پنجشنبه 14 آذرماه بتوانند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمايند.

لذا كليه متقاضيان، ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته شده با فراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز ثبت‌نام به سايت سازمان سنجش‌ آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام در آزمون سراسري كارآفريني دانش آموزان سال 1392 اقدام نمايند.

فناوری اطلاعات بازدید : 50 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)

 

امروز با به‌صدادرآمدن زنگ زلزله، پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با حضور ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار دانش‌آموز به‌طور همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از :
براساس اعلام پژوهشگاه بین‎المللی زلزله‎شناسی و مهندسی زلزله، هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‎آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‎های صحیح و سریع در برابر آن است. آشنایی دانش‎آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‎آموزان نسبت به پدیده‎های طبیعی، ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‎سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، ازجمله دیگر اهداف اجرایی پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی است.

مانور زلزله و ایمنی از سال 1378در همه مدارس کشور اجرا می‌شود. نیز آژیری تحت عنوان زنگ ایمنی در برابر زلزله ساعت 10تا 10:30در همه مدارس و از طریق رادیو سراسری و رادیوهای مراکز استان‌ها به‌مدت یک دقیقه پخش می‌شود. در مدارس دونوبته نیز، مانور بین ساعت 14:30تا 15برگزار می‌شود؛ نمایشگاه آثار دانش‌آموزی مرتبط با حوادث طبیعی و ایمنی هم ‌ در سطح مدارس برپا خواهد شد. رعایت 2 اصل پناه‌گیری و خروج صحیح با محوریت فعالیت دانش‌آموزی و توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی‌ مورد تأکید است و پس از اجرای مانور به‌منظور بیان احکام و آموزش به دانش‌آموزان، نماز آیات برگزار می‌شود.

فناوری اطلاعات بازدید : 50 شنبه 02 آذر 1392 نظرات (0)

 

 

 افزایش تاثیر مصاحبه دانشگاه ها در آزمون دکتری

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تشریح تغییرات آزمون دکتری نیمه متمرکز، گفت: تاثیر مصاحبه دانشگاه ها در پذیرش دانشجوی دکتری که در آزمون سال گذشته، 50 درصد بود در آزمون سال 93 به 70 درصد افزایش یافت.


به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: «حسین توکلی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: براساس جدیدترین تصمیمات گرفته شده، سهم آزمون دکتری در پذیرش دانشجویان این مقطع از 50 درصد در سال 92 به 30 درصد در آزمون سال 93 کاهش یافته است.

وی یک نوبتی شدن را از دیگر تغییرات برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز یاد کرد و گفت: آزمون دکتری که در دو سال گذشته برای سوالات اختصاصی و زبان خارجی و استعداد تحصیلی در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شد برای سال 93 فقط در یک نوبت (یک نیمروز) برگزار می شود.

توکلی یادآورشد: امسال ضریب دروس امتحانی آزمون دکتری نیز تغییراتی داشته به این شکل که برای درس زبان های خارجی ضریب 1، برای سوالات استعداد تحصیلی ضریب 1 و برای سوالات اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی، ضریب 4 لحاظ خواهد شد.

ثبت نام آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1393 از روز سه شنبه، پنجم آذرماه 92 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز می شود و تا روز دوشنبه، 11 آذرماه ادامه خواهد داشت.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 93 در روز جمعه، 16 اسفندماه 92 اشاره کرد و گفت: درس زبان های خارجی آزمون سال های گذشته، نمره منفی نداشت اما در آزمون 93، تمام سوالات آزمون دکتری اعم از زبان های خارجی، استعداد تحصیلی و درس های اختصاصی به صورت تستی چهارگزینه ای تنظیم شده و نمره منفی خواهد داشت.

وی ادامه داد: گزینش علمی مرحله اول (معرفی برای مصاحبه) با توجه به ظرفیت پذیرش و سهمیه در هریک از کدرشته محل های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، براساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام خواهد شد.

توکلی یادآور شد: گزینش و پذیرش در آ‍زمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1393 از بین داوطلبان معرفی شده برای مصاحبه به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و براساس نمره کل حاصل از 30 درصد نمره آ‍زمون (نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل های تراز شده کارشناسی و کارشناسی ارشد) و 70 درصد نمره مصاحبه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با توجه به اولویت کدرشته های انتخابی، ظرفیت و سهمیه داوطلبان صورت خواهد گرفت.

**انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 93 از ساعت 18 امروز

به گفته توکلی، دفترچه راهنمای ثبت نام (دفترچه شماره 1) آزمون دکتری شامل شرایط ، ضوابط عمومی و اختصاصی، کدرشته های امتحانی در هریک از گروه های آزمایشی هفتگانه از ساعت 18 امروز، شنبه دوم آذرماه 92 بر روی سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می گیرد بنابراین داوطلبان ضرورت دارد با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کرده و ضمن پرداخت مبلغ 315 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در تنها کدرشته امتحانی انتخابی، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش تصریح کرد که پرداخت هزینه ثبت نام آ‍زمون دکتری سال 93 از ساعت 18 امروز، دوم آذرماه امکان پذیر است اما مهلت ثبت نام این آزمون از روز سه شنبه، پنجم آذرماه 92 آغاز می شود.

**توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری از 13 اسفند آغاز می شود

وی با بیان اینکه کارت ورود به جلسه آزمون دکتری نیمه متمرکز و برگ راهنمای مربوطه از روز سه شنبه، 13 اسفندماه 92 بر روی سایت سنجش قرار می گیرد، گفت: داوطلبان تا ساعت 24 روز پنج شنبه، 15 اسفندماه فرصت دارند با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش و وارد کردن اطلاعات درخواستی، ضمن مشاهده کارت ورود به جلسه آزمون خود از آن پرینت تهیه کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز به صورت کارنامه تنظیم شده و در دهه سوم فروردین ماه 93 از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

به گفته توکلی، انتخاب رشته برای مجازین نیز از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش در هفته اول اردیبهشت ماه 93 انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت کدرشته محل های مربوط برای شرکت در مصاحبه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در نیمه دوم اردیبهشت ماه 93 بر روی سایت اینترنتی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

مشاورعالی سازمان سنجش از انتشار اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 93 در نیمه اول شهریورماه آینده خبر داد.

فناوری اطلاعات بازدید : 57 شنبه 02 آذر 1392 نظرات (0)

 

علت کاهش مدت زمان تحصيل در دانشگاه پيام نور سنوات مجاز تحصيل براي کارشناسي ها

معاون آموزشي دانشگاه پيام نور درباره علت کاهش مدت زمان تحصيل در مقطع کارشناسي اين دانشگاه، توضيحاتي ارائه داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: عليرضا دل افکار در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه کلاسهاي درسي دانشگاه پيام نور، گفت: در گذشته برنامه کلاسهاي درسي بر مبناي 9 ترم تنظيم شده بود، با توجه به تقاضاي دانشجويان مبني بر گرفتن 20 واحد درسي در هر ترم، سقف کلاسهاي درسي را در برنامه ريزيهاي بعدي به 7 تا 8 ترم کاهش يافت.

وي ادامه داد: اين مدت زمان در رشته هاي علوم انساني به 7 ترم و در رشته هاي فني مهندسي به 8 ترم کاهش يافت.

معاون آموزشي دانشگاه پيام نور، تاکيد کرد: کاهش اين مدت زمان تنها در مقطع کارشناسي صورت مي گيرد و براي کارشناسي ارشد تصميمي گرفته نشد.

دل افکار درباره سنواتي که دانشجويان کارشناسي دانشگاه پيام نور مي توانند داشته باشند، خاطرنشان کرد: حداکثر مدت مجاز تحصيل براي دانشجويان کارشناسي پيوسته 10 سال است و اين مدت زمان تغيير نکرده است.

وي گفت: دانشجوياني که از معافيت تحصيلي استفاده مي کنند 5 سال حق تحصيل در پيام نور را دارند.

فناوری اطلاعات بازدید : 59 شنبه 02 آذر 1392 نظرات (0)

 

پذیرش دانشجو بدون آزمون در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در رشته مدیریت خانواده

رییس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: این دانشگاه برای نخستین بار در رشته مدیریت خانواده بدون آزمون دانشجو می پذیرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از : ایرنا، ˈحمیدرضا میرزاییˈ روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: پیش از این مقطع کاردانی رشته مدیریت خانواده در دانشگاه های کشور راه اندازی شده بود و اینک دوره کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی این رشته برای نخستین بار در کشور در این دانشگاه راه اندازی شده که بدون آزمون و محدودیت رشته ای دانشجو می پذیرد.

وی با اشاره به اهداف راه اندازی رشته مدیریت خانواده در دانشگاه امام رضا (ع) گفت: امروز یکی از دستاوردهای نظام آموزشی کشور پرداختن به مبحث آموزش خانواده و ارتقای سطح دانش اعضای خانواده هاست.

وی افزود: استحکام خانواده ها نیازمند ارتقای سبک زندگی مبتنی بر علم آموزی در این بخش است.

وی گفت: دارندگان مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از هر رشته تحصیلی امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مدیریت خانواده را بدون نیاز به گذراندن واحدهای جبرانی دارا می باشند.

وی اظهار داشت: شهریه دوره کارشناسی مدیریت خانواده بسیار کمتر از دانشگاه های دیگر است و برای توانجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شاغلین آستان قدس رضوی، فرهنگیان، دانشگاهیان و حوزویان و نیروهای مسلح و بسیجیان تخفیف ویژه مبذول خواهد شد.

رییس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: ثبت نام در دوره کارشناسی مدیریت خانواده از 10 آذر ماه امسال به مدت دو هفته از طریق سایت دانشگاه امام رضا (ع) و سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل انجام است و هیچ محدودیت در سن و تعداد پذیرش در ثبت نام علاقه مندان وجود ندارد.

میرزایی افزود: کسانی که در مهلت اعلام شده در این دوره که به صورت پودمانی دانشجو می پذیرد، شرکت می کنند، دانشجوی نیمسال مهرماه محسوب می شوند.

وی اظهار داشت: داوطلبان می توانند بر حسب علاقه خود در یک یا حداکثر دو پودمان از پودمان های ارائه شده براساس نوبت های پذیرش هر سال تحصیلی ثبت نام و نسبت به فراگیری دروس مربوطه اقدام کنند.

وی بیان کرد: هر کدام از پودمان های اجباری و اختیاری شامل دو یا چند درس مرتبط با یکدیگر است که مجموعه واحدهای آن تعداد پودمان های مربوطه را تعیین می کند که در کل دوره شش پودمان اجباری و یک پودمان اختیاری ارائه می شود.

وی اظهار داشت: در کل دوره کارشناسی مدیریت خانواده 66 تا 70 واحد شامل دروس اختصاصی و عمومی به صورت غیرحضوری ارائه می شود که همه آنها مبتنی بر تعلیم و تربیت فرزندان، مدیریت هزینه های اقتصادی و نشاط می باشند.

وی ادامه داد: برخی از این دروس شامل تعلیم و تربیت اسلامی در خانواده، حقوق شهروندی، تحلیل هزینه و منفعت، نشاط در خانواده، مدیریت کسب و کار، اصول و فنون مذاکره، مهندسی عوامل انسانی و مدیریت رسانه در خانواده است.

وی افزود: تنها درس تربیت بدنی در دوره کارشناسی مدیریت خانواده به صورت حضوری برای دانشجویان ارائه می شود.

وی اظهار داشت: دوره کارشناسی مدیریت خانواده در قالب کتاب، جزوات آموزشی و منابع کمک آموزشی از طریق سایت مربوطه ارائه و دانشجو باید دروس را مطالعه نموده و در زمان مقرر که از سوی دانشگاه اعلام می شود در آزمون های پایان دوره شرکت کند.

رییس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: آزمون پایان هر نیمسال به صورت چهار گزینه ای و متمرکز برگزار می شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه امام رضا (ع) عمده دانشجویان در رشته مدیریت خانواده را از استانهای خراسان رضوی، جنوبی و شمالی پذیرش می کند و در سایر نقاط کشور هلال احمر و جهاد دانشگاهی نیز متولی برگزاری این دوره می باشند.

وی افزود: زمان تعریف شده برای دوره کارشناسی مدیریت خانواده دو سال است که دانشجویان مجاز هستند تا شش سال کل واحدهای این دوره را بگذرانند و مدرک معتبر کارشناسی این رشته را که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد، دریافت کنند.

وی اظهار داشت: براساس توافقات انجام گرفته با دانشگاه جامع علمی – کاربردی مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت خانواده نیز برای نخستین بار در کشور در دانشگاه امام رضا (ع) در چند سال آینده راه اندازی خواهد شد.

فناوری اطلاعات بازدید : 62 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

جزییات جدول زمانبندی و شرایط ثبت‌نام آزمون دکتری سال 93


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغازثبت‌نام آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز از روز سه‌شنبه پنجم آذرماه، شرایط ثبت‌نام در این دوره از آزمون را اعلام کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری 93 از روز سه‌شنبه از طریق سایت سازمان سنجش www.sanjesh.org، اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده ثبت نام آزمون دکتری تا روز دوشنبه 11 آذرماه سال 92 ادامه دارد.



وی افزود: هر داوطلب بر اساس علاقه فقط می‌تواند در یک کدرشته امتحانی متناسب با مدرک فارغ التحصیلی ثبت‌نام و در آزمون مربوطه شرکت کند.

وی با بیان اینکه پرداخت هزینه ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد، گفت: ضرورت دارد داوطلبان به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می‌باشد با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ 315 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام نسبت به ثبت نام در تنها کد رشته امتحانی انتخابی اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان برای سهولت در کار می‌توانند به منظور پرداخت وجه ثبت‌نام به صورت اینترنتی از روز شنبه هفته آینده دوم آذرماه سال 1392 قبل از شروع ثبت نام با مراجعه به سایت سازمان نسبت به پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ 315 هزار ریال بابت ثبت کد رشته امتحانی مربوط اقدام نمایند.

جدول زمانبندی آزمون دکتری 93

وی زمان برگزاری آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز سال 1393 را روز جمعه 16 اسفندماه 1393 اعلام کرد و افزود: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه در دهه دوم فروردین ماه سال 1393 از طریق سایت سازمان منتشر خواهد شد.

توکلی افزود: انتخاب رشته اینترنتی برای مجاز شدگان منحصرا از طریق سایت اینترنتی سازمان در هفته اول اردیبهشت ماه 1393 انجام می‌گیرد و اعلام فهرست معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته‌های مربوط برای شرکت در مصاحبه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذیربط در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 1393 از طریق سایت سازمان اعلام خواهد شد.

وی زمان اعلام پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز سال 1393 را نیمه شهریور ماه همان سال اعلام کرد. 

فناوری اطلاعات بازدید : 57 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

 

pnup

دانشگاه پیام نور استان بوشهر دومین دوره مسابقات سازه های ماکارونی را برگزار می کند

 

دانشگاه پیام نور استان بوشهر برگزار می کند:

دومین دوره مسابقات استانی سازه های ماکارونی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر دومین دوره مسابقات سازه های ماکارونی  این دانشگاه در دوسطح دانشجویی و دانش آموزی برگزار می شود.

گروه مهندسی مدیریت پروژه و عمران دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر مسئولیت برگزاری این دوره از مسابقات را به عهده دارد

به گفته مدیر گروه مدیریت پروژه و عمران مرکز بوشهر این دوره از مسابقات در تاریخ ۱۴ آذر ماه در مجتمع فرهنگی و هنری نه دی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برگزار می شود.

نرگس مقدسی ادامه داد:علاقمندان می توانند جهت مشاهده آیین نامه مسابقات و شرایط ثبت نام  به سایت

 www.cpme.ir  مراجعه نمایند.

وی افزود علاقمندان همچنین می توانند جهت ثبت نام در کارگاه آموزشی ساخت سازه ماکارونی از تاریخ ۲۵/۸/۹۲الی ۲۹/۸/۹۲ به سایت  انجمن مدیریت پروژه و عمران مراجعه کنند.

فناوری اطلاعات بازدید : 57 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)

 

پژوهشگران دانشگاه صنعتی اميرکبير موفق به درمان بيماری ام اس از طريق مدل سازی مغز انسان شده اند

پژوهشگران دانشکده مهندسي پزشکي دانشگاه صنعتي اميرکبير با مدل سازي مغز انسان روشي را براي درمان بيماري MS ارائه دادند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از روابط عمومي وزارت علوم، بهاره صفربالي محقق ايراني، بيماري MS را نوعي بيماري خود ايمني و اختلال در سيستم اعصاب مرکزي و اعصاب بينايي توصيف کرد و گفت: در اين بيماري آکسون، ملين خود را از دست مي‌دهد و با از بين بردن غلاف چربي و پروتئين روي اعصاب، در سيستم پيام رساني بين مغز و ديگر اعضاي بدن اختلال به وجود مي‌آيد که عامل اصلي بروز علايم بيماري است و مي‌تواند هر عضوي را در بدن درگير کند.

وي با بيان اينکه اختلال در سيستم پيام رساني سبب فعاليت نا به جاي آکسون مي‌شود، اظهار داشت: از اين رو آکسون‌ها الگوهاي غير خطي از خود نشان مي‌دهند و در پي اين رفتارها، نشانگاني در فرد ظاهر مي‌شود.

صفربالي، خستگي، اختلالات شناختي و اختلالات بينايي از جمله نشانگان مهم اين بيماري نام برد و ادامه داد: به منظور ارائه روشي براي درمان و تحليل بهتر اين بيماري پروژه تحقيقاتي در قالب پايان نامه دوره کارشناسي ارشد با عنوان «تحليل نشانگان عصبي بيماري MS بر پايه مدل سازي الکتريکي» انجام شد.

وي با بيان اينکه در اين پروژه تحقيقاتي اقدام به مدل سازي مغز شده است، در اين باره توضيح داد: براي اين منظور از شبکه‌هاي نوروني به منظور مدل‌سازي استفاده شده است.

مجري طرح با بيان اينکه اين شبکه اتصالات ساختاري و عملکردي مغز و نحوه قرار گيري نرون‌ها است، ادامه داد: در اين شبکه مدل نرون‌ها نماينده نواحي قشري و زير قشري درگير در بيماري MS است که شامل نواحي بينايي، زبان و حسي- حرکتي و ديفالت مد مي‌شود.

اين محقق يادآور شد: نتايجي که از اين تحقيقات به دست آمد نشان داد که تغييرات سنکروني در هر ناحيه منجر به اختلال در انتقال اطلاعات از طريق سيستم عصبي خواهد شد.

صفربالي با بيان اينکه اين مدل سازي محققان را در ارائه روش بهينه درماني ياري خواهد کرد، يادآور شد: از طريق اين روش مي‌توان تشخيص داد که اثرات تحريکي در کدام بخش منجر به سنکروني و بهبود وضعيت بيمار مي‌شود.

فناوری اطلاعات بازدید : 47 چهارشنبه 22 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

 

تأسيس مرکز تحقيقات فناوريی های توانبخشی هوشمند در دانشگاه شريف


نيکوکار تهراني ساختماني به ارزش 8 ميليارد تومان را جهت تأسيس "مرکز تحقيقات فناوري‌هاي توانبخشي هوشمند" به دانشگاه شريف اهدا کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاري مهر، "جواد موفقيان" نيکوکار تهراني، يک باب ساختمان موقوفه جهت تأسيس مرکز تحقيقاتي تحت عنوان "مرکز تحقيقات فناوري‌هاي توانبخشي هوشمند" را به ارزش 8 ميليارد تومان به دانشگاه شريف اهدا کرد.

اين ساختمان در مراسمي با حضور مسئولان دانشگاه صنعتي شريف به صورت رسمي به دانشگاه تحويل داده شد.

ساختمان اهدايي داراي يکهزار و 220 مترمربع بنا در زميني به مساحت 459 مترمربع در خيابان خارک تهران واقع شده است.

جواد موفقيان نيکوکار تهراني است که تاکنون 26 پروژه عام المنفعه را در سراسر کشور اجرا کرده است.

وي اکنون مقيم کشور کاناداست. ساخت 80 هزار متر مربع فضاي آموزشي و بهزيستي در استان هاي تهران و البرز از ديگر فعاليت‌هاي خيرخواهانه موفقيان است که با هدف ارتقاي شاخص هاي آموزشي و بهداشتي صورت گرفته است.

رضا روستا آزاد رئيس دانشگاه صنعتي شريف در خصوص معرفي اين مرکز تحقيقاتي گفت: مرکز تحقيقات فناوري‌هاي توانبخشي عصبي هوشمند از جمله نهادهايي است که در زمينه علوم بين رشته‌اي اعصاب و روان فعاليت خواهد کرد.

وي گفت: در اين مرکز محققان مهندسي پزشکي و روانشناسي با همکاري هم خدمات خود را در حوزه سلامت به بيماران ارايه خواهند کرد.

رئيس دانشگاه شريف خاطرنشان کرد؛ در اين مرکز علاوه بر تحقيقات علمي در حوزه سلامت، کلينيکي نيز براي درمان بيماران داير خواهد شد.

فناوری اطلاعات بازدید : 66 سه شنبه 21 آبان 1392 نظرات (0)

 

نتایج قرعه ‌کشی عمره دانشگاهیان امروز اعلام شد و  پذیرفته شدگان باید برای تکمیل ثبت نام اقدام کنند 
به گزارش اخبار پیام نور PnuNews.com نتایج قرعه ‌کشی عمره دانشگاهیان امروز ۲۱ آبان ماه در پایگاه اینترنتی "لبیک" به نشانی labbayk.ir اعلام شد و پذیرفته شدگان باید برای تکمیل ثبت نام به این پایگاه اطلاع رسانی مراجعه کنند. 340 هزار نفر در سه گروه دانشجویان مجرد، ‌متاهل و اساتید برای تشرف به سرزمین وحی نام‌نویسی کردند که از میان آنها 15 هزار دانشجو و 2 هزار استاد به قید قرعه انتخاب و به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.زائرین اصلی و ذخیره انتخاب شده در عمره دانشگاهیان باید از 21 لغایت 28 آبان ماه با مراجعه به سایت لبیک نسب به نهایی کردن ثبت نام و افتتاح حساب اولیه در بانک عامل اقدام کنند.
برای مشاهده نتایج قرعه کشی عمره دانشگاهیان کلیک کنید

فناوری اطلاعات بازدید : 57 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

ویلیام سی. لو، خالق IBM PC در سن ۷۲ سالگی درگذشت
 

ویلیام سی. لو خالق IBM PC بود. اولین کامپیوتر شخصی IBM در سال ۱۹۸۱ به سرپرستی وی تولید شد و یک سال بعد وی به عنوان مرد سال مجله تایمز شناخته شد. 

فناوری اطلاعات بازدید : 72 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

اولين همايش ملي نقش كارآفريني در تحقق حماسه اقتصادي

 

مكان: دانشگاه پيام نور همدان - مركز ملاير

اولين همايش ملي نقش كارآفريني در تحقق حماسه اقتصادي ، هشتم اسفند ماه سال 1392 توسط دانشگاه پيام نور استان همدان- مركز ملاير برگزار مي گردد.

براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت همايش مراجعه فرمائيد. 

فناوری اطلاعات بازدید : 66 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

اولین جلسه هم اندیشی شورای معاونین و مدیران در دانشگاه پیام نور شیراز

اولین جلسه هم اندیشی شورای معاونین و مدیران در محل دفتر رییس دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز، همزمان با اعمال چارت سازمانی و معرفی و ابلاغ معاونین و مدیران ، اولین جلسه هم اندیشی و تبادل نظر شورای معاونین و مدیران مرکز با حضور دکتر حسین توللی رییس دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد.
در این جلسه توللی ضمن تبریک اعیاد « قربان و غدیر» به حاضرین جلسه گفت: در راستای برنامه ریزی ، هماهنگی و همچنین تقویت برنامه های مربوط به حوزه آموزشی، فرهنگی ، پژوهشی و اداری، طبق روال گذشته جلسه ای شورای معاونین و مدیران باید با نظم و جدیت بیشتری برگزار گردد .
وی پیشبرد و نمود اهداف حوزه معاونت فناوری و پژوهشی را بسیار مهم دانست و افزود : اهمیت فناوری و پژوهش در دانشگاه خیلی تأثیر گذار است و نمی توان به سادگی اهمیت چنین فعالیت هایی را نادیده گرفت و در همین راستا معاونت پژوهشی و فناوری باید با یک برنامه ریزی کاربردی و با همکاری دیگر قسمتها در جهت رفع نیازهای دانشجویان تلاش کند و در این راه از مشارکت و حضوردانشجویان بهره مند گردد.
حسین توللی افزود: باید انگیزه ی پژوهش ، فناوری و ایده های نو در تمامی حوزه ها بویژه حوزه فرهنگی و امور دانشجویی بوجود آید و با تشکیل کارگروهای تخصصی زمینه حضور دانشجویان فعال و ایده پرداز در جهت تقویت دانشگاه و دانشجو فراهم گردد.
در ادامه وی ابراز کرد: دانشگاه پیام نور شیراز از تمامی اساتید، کارکنان و دانشجویانی که طرحها و ایده های نو با قابلیت اجرا داشته باشند حمایت خواهد کرد و قطعا با پتانسیل و ظرفیت های بالایی که در دانشگاه داریم ، می توانیم با یک نگرش علمی مشکلات را پشت سر بگذاریم.
رییس دانشگاه پیام نور شیراز گفت : همه ما به عنوان عضو یک خانواده بزرگ باید با همت ، تلاش ، انگیزه ، نظم ، وظیفه شناسی، همکاری و همدلی و یک قدرت مضاعف در راستای اهداف متعالی دانشگاه و رضایت دانشجویان تلاش کنیم و انگیزه لازم را برای فعالیت و پژوهش آنان فراهم سازیم .
وی افزود: باید تمامی حوزه ها و قسمتها فکر و دید خود را وسیع کنند وبا ایجاد تغییرات لازم و کلیدی و بهره گیری از تمام ظرفیت ها و نیروها ، بیشترین راندمان کاری را در کمترین زمان و با کیفیت بالا ارائه دهند و درمراقبت و حفظ اموال کوشا باشند.
در ادامه این جلسه معاونین و مدیران مرکز ضمن ارائه گزارش و تشریح برنامه ها و اهداف کلی حوزه فعالیتی خود ، به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات لازم پرداختند و بر لزوم همکاری و تبادل نظر هر چه بیشتر بین حوزه های مختلف دانشگاه تاکید کردند .

http://pnup.ir:منبع

 

فناوری اطلاعات بازدید : 65 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی در دانشگاه پیام نور/ پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی از دی ماه

 

 

 

 

دکتر سلیم بهرامی گفت: طبق اعلام سازمان سنجش داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۲شرکت کرده و در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند، می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور شرکت کرده و ثبت نام کنند

 

رئیس مرکز آزمون و سنجش دانشگاه پیام نوربا اشاره به مهلت ثبت‌نام داوطلبان تا روز یکشنبه ۱۲آبان ماه از طریق سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: داوطلبان باید ضمن اطلاع از کد رشته‌های مربوط و پس از پرداخت وجه مربوط به تکمیل ظرفیت ۳۵هزار ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی، نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰کد رشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند

وی همچنین به زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت پذیرش بدون آزمون اشاره کرد و گفت: زمان ثبت نام احتمالا در دی ماه و از طریق سایت سازمان سنجش خواهد بود و داوطلبان پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور باید برای اطلاع از نحوه ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد

شد

http://pnup.ir:منبع

 

فناوری اطلاعات بازدید : 64 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

 

زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور برای نیمسال دوم

ثبت نام بدون آزمون کارشناسی پیام نور برای نیمسال دوم اواخر دیماه انجام می شود
به گزارش اخبار پیام نور (PnuNews.comثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۲ روز گذشته در حالی آغاز شد که پیش از این اعلام شده بود تکمیل ظرفیت و پذیرش بدون آزمون پیام نور نیز همزمان با این ثبت نام انجام خواهد شد. اما روز گذشته توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در مصاحبه با خبرگزاری فارس عنوان کرد برای تکمیل ظرفیت مربوط به رشته‌‌های دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی، اطلاعیه لازم توسط سازمان سنجش در اواخر آذرماه منتشر می‌شود.
در همین رابطه پایگاه 
اخبار پیام نور این موضوع را از طریق سلیم بهرامی رییس مرکز آزمون پیام نور پیگیری کرد که وی زمان ثبت نام و پذیرش بدون آزمون دانشگاه پیام نور را برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۳-۹۲ (پذیرش بهمن ۹۲) را در دیماه اعلام کرد.این مسوول دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد هنوز تاریخ دقیق ثبت نام مشخص نشده است.
 

فناوری اطلاعات بازدید : 90 چهارشنبه 01 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

ختصاصی اخبار پیام نور (PnuNews.com)
رییس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور از عدم بخشودگی مغایرت معدل در پیام نور خبر داد
سال گذشته بود که این سایت در مطلبی با عنوان "اشتباهی که متقاضیان شرکت در آزمون ارشد می کنند " (اینجا) نسبت به عواقب اشتباه در اعلام معدل اخطار داده بود اخطاری که برخی جدی گرفتند و برخی دیگر جدی نگرفتند ! آنها که جدی نگرفتند امروز در آستانه اخراج از دانشگاه قرار گرفته اند.در همین رابطه سلیم بهرامی در گفتگوی اختصاصی با سایت اخبار پیام نور (PnuNews.comبا اعلام اینکه عدم بخشودگی مغایرت معدل در انتظار این دسته از دانشجویان پیام نور است گفت باتوجه به تاثیر مثبت معدل و سهمیه ها در قبولی کارشناسی ارشد پیام نور از این پس کسانی که مغایرت در معدل و سهمیه داشته باشند مشمول بخشودگی نخواهند شد. وی همچنین تاکید کرد این عدم بخشودگی شامل دانشجویان ورودی ۹۱ پیام نور هم خواهد شد.
در همین رابطه به کلیه کسانی در آزمون فراگیر نوبت سیزدهم کارشناسی ارشد پیام نور شرکت کرده اند توصیه می کنیم حتما در صورتی که مغایرت معدل دارند نسبت به اصلاح آن از طریق سازمان سنجش اقدام کنند
 

فناوری اطلاعات بازدید : 81 چهارشنبه 01 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

آغاز ثبت نام عمره دانشجویی سال ۹۲ از ۵ آبان ماه

 

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : حجت الاسلام مهدی فقیهی در نشست خبری که در ساختمان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد افزود: ثبت نام عمره دانشجویی از یکشنبه هفته آینده ۵ آبان به مدت ۱۰ روز آغاز می شود و تا ۱۵ آبان ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: ۱۹ و ۲۰ آبان از طریق سامانه قرعه کشی اسامی انجام می شود و زمان پیشنهادی اعزامی ستاد، اوایل اسفند عنوان شد و به احتمال قوی ابتدای اسفند اعزام ها آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام فقیهی درباره با اشاره به سهمیه عمره دانشجویی گفت: امسال ۱۵ هزار نفر از دانشجویان به عمره مفرده اعزام می شوند، علاوه بر این ۱۵ هزار دانشجو ۲ هزار نفر نیز از اساتید امسال به عمره اعزام می شوند که در مجموع سهمیه امسال دانشگاهیان ۱۷ هزار نفر است.
وی به مبلغ ثبت نام عمره دانشجویی اشاره کرد و گفت: مبلغ ثبت نام توسط سازمان حج مشخص می شود و ستاد عمره در این قضیه دخالتی ندارد ولی بعد از مشخص شدن مبلغ، ستاد عمره دانشجویی سعس خواهد کرد با فراهم کردن تسهیلات تخفیف هایی را ایجاد کند.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی ادامه داد: سال گذشته سهمیه ای به اساتید دانشگاه اختصاص داده نشد در حالی که ۸۰۰ نفر از اساتید برای اعزام ثبت نام کرده بودند امسال این اساتید اعزام خواهند شد.
وی سهیمه پیشنهادی برای دانشگاهیان را ۴۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: امسال سهمیه پیشنهادی ما به سازمان حج ۴۰ هزار نفر بود که با ۱۷ هزار نفر آن موافقت قطعی شده است و ما امیدواریم که تا آغاز زمان مناسک عمره این سهمیه ها افزایش یابد.
حجت الاسلام فقیهی ادامه داد: حدود ۸ هزار و ۴۰۰ نفر از سهمیه ۱۵ هزار نفری دانشجویان برای دانشجویان متاهل و ۶ هزار و ۶۰۰ سهمیه ویژه دانشجویان مجرد پسر است و سهمیه دانشجویان متاهل نسبت به دانشجویان پسر مجرد بیشتر است.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار نفر از دانشجویان به عمره مفرده اعزام شدند به دانشجویان توصیه کرد در زمان های اعلام شده به سایت ثبت نام مراجعه کرده و ثبت نام کنند.
وی به نظرسنجی هایی که در سفر عمره مفرده از دانشجویان صورت گرفته بود اشاره کرد و گفت: یکی از سوال هایی که از دانشجویان پرسیده شده بود در خصوص تاثیر حلقه های قرآنی دانشجویی بود که در سفر عمره برگزار می شد ۷۰ درصد دانشجویان بعد از سفر اعلام کردند ارتباطشان با قرآن بیشتر شده است.
فقیهی درباره عتبات عالیات دانشجویی نیز گفت: در سال جاری در سه مقطع اعزام به عتبات داشتیم و ۱۰ هزار نفر امسال به عتبات عالیات اعزام شدند و در سال جاری برنامه متنوع و جدیدی را برای اعزام به عتبات خواهیم داشت.
وی در ادامه همچنین از طراحی شبکه اجتماعی زمزم خبر داد و گفت: هدف از طراحی این شبکه تداوم ارتباط با عمره گذاران است و دانشجویان می توانند با یکدیگر در این شبکه ارتباط داشته باشند و عکس ها و فایلهای خود را به اشتراک بگذارند.
حجت الاسلام فقیهی ادامه داد: برای سومین بار ۱۴ آذر نشست بزرگ دانشجویان عمره گذار تهرانی برگزار می شود و هدف ما از برگزاری این همایش ارتباط بیشتر با دانشجویان عمره گذار است.

فناوری اطلاعات بازدید : 95 چهارشنبه 01 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

اختصاصی اخبار پیام نور (PnuNews.com)


بیش از ۱۱۰ هزار نفر در سیزدهمین دوره آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ثبت نام کردند
به گزارش اخبار پیام نور (PnuNews.comثبت نام سیزدهمین دوره آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در حالی صورت گرفت که پیش از آن همه حتی سایت سازمان سنجش (اینجا) نیز اعلام کرده بودند که پذیرش برای نیمسال بهمن ۹۲ و مهر ۹۳ خواهد بود.ثبت نام آغاز شد ولی خبری از پذیرش برای مهر ۹۳ نبود و ظرفیت پذیرش هر کد رشته محل از ۲۰ نفر در دوره دوازدهم به ۱۵ نفر در دوره سیزدهم کاهش یافت.در نگاه اول گمان می رفت تعداد متقاضیان ثبت نام نسبت به دوره قبل کمتر شود اما آماری که سازمان سنجش منتشر کرد گویای آن بود که ارشد فراگیر متقاضیان خاص خود را تحت هر شرایطی دارد. برای آزمون دوره دوازدهم فراگیر که سال گذشته برگزار شد حدود ۱۱۱ هزار نفر ثبت نام کرده بودند. براساس آنچه از طرف مسوولان سازمان سنجش گفته شده است بیش از ۱۱۰ هزار نفر در سیزدهمین دوره آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ثبت نام کردند که از بین این تعداد برای نزدیک به ۱۴ هزار نفر ظرفیت در دفترچه اعلام شده است.
جدول ظرفیت پذیرش فراگیر ارشد پیام نور

 

pnunews.com:منبع خبر

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 412
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 65
  • آی پی امروز : 142
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 192
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 210
  • بازدید ماه : 289
  • بازدید سال : 2,215
  • بازدید کلی : 115,287
  • کدهای اختصاصی