loading...
اخبار پیام نور-دانلود نمونه سوال-دانلود جزوه و حل تمرین-منابع ارشد و دکترا-دانلود سوالات ارشد و دکترا
تبلیغات

آخرین ارسال های انجمن
فناوری اطلاعات بازدید : 49 یکشنبه 08 دی 1392 نظرات (0)

 

یک دانشمند ایرانی موفق به تولید میکروسکوپ کوچکی به اندازه شصت دست شده که در ترکیب با دوربین تلفن هوشمند می‌تواند به تشخیص سرطانهای پوست کمک کند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دستاورد «مریم صادقی»، موسس یک شرکت رایانه‌ای در ونکوور به فرد اجازه می‌دهد تا به جمع‌آوری و کنترل تصاویر خالهای مشکوک و در صورت نیاز، ارسال آنها به متخصص برای تعیین احتمالی سرطانی بودن آنها بپردازد.

صادقی که چندی پپیش از سوی دانشگاه سایمون فریزر به عنوان کارآفرین سال 2013 انتخاب شد، گفت: ما می‌توانیم ضرورت حضور در کلینیکها را کاهش داده و کیفیت مراقبت بهتری را با در اولویت قرار دادن بیماران نیازمند به دسترسی سریع ارائه کنیم.

دانستن اینکه افراد باید روزها، هفته‌ها و حتی ماهها برای تعیین میزان خطرناک بودن خالهای مشکوک خود منتظر بمانند، صادقی را بر آن داشت تا این ابزار تلفن هوشمند را طراحی کند.

متخصصان پوست در تشخیص سرطان پوست بر نشانه‌های بصری تکیه می‌کنند؛ در اینجاست که ارزش سیستمی که به کاربران اجازه می‌دهد تا پوست خود را بررسی کرده و تصاویر را برای تحلیلهای بیشتر به متخصصان بفرستد، نمایان می‌شود.

کلینیکهای شلوغ، زمانهای طولانی انتظار و هزینه‌های بالای سفر برای بیماران، چالشهایی است که با سیستم تشخیص فعلی همراه بوده و دستگاه MoleScope برای کاهش این موانع ابداع شده است.

این سیستم می‌تواند در مناطق روستایی و دورافتاده که دسترسی آسان به متخصصان پوست ندارند، از کاربرد زیادی برخوردار باشد.

صادقی همچنین مدیریت مرکز جدید بهداشت دانشگاه سایمون فریزر را برعهده داشته که با هدف سرعت بخشیدن به فناوریهای بهداشتی ساخته شده توسط دانشجویان و محققان این دانشگاه تاسیس شده است. 

فناوری اطلاعات بازدید : 45 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)

طي بررسي‌هاي صورت گرفته بهرتين شهرهاي دانشجويي جهان معرفي شدند و کشور توکيو رتبه 17 را کسب کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از:
جعفر مهراد رئيس مرکز منطقه‌اي علوم و فناوري ISC در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، گفت: طي بررسي‌هاي صورت گرفته در خصوص انتخاب بهترين شهرهاي دانجشويي شهرهاي ملبورن، هنگ کنگ، بوستون، مونترال و مونيخ به ترتيب رتبه‌هاي هفتم تادهم را در اختيار گرفتند و البته بر طبق اين بررسِ‌ها به وضوح مي‌بينيم که در بين شهر ممتاز دانشجويي جهان تنها يک شهر از آمريکاو بقيه به کشورهاي اروپايي و آسيا اختصاص يافته است.

وي افزود: پکن نيز مقام 18 بهترين شهرهاي دانشجويي را کسب کرده است چنانچه توکيو از نظر بهترين شهرهاي دانشجويي جهان حائز رتبه 17 است و اين در حالي است که نيويورک گرچه به خاطر سازمان ملل که در اين شهر استقرار دارد شهري است بين‌المللي اما در اين رتبه‌بندي موفق به کسب رتبه 21 بهترين شهرهاي دانشجويي جهان شده است.

فناوری اطلاعات بازدید : 50 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)

 

الکترودهای جوشکاری سلولزی به کمک نانوذرات اکسید تیتانیم در پژوهشگاه مواد و انرژی تولید شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، دکتر محمد رضا واعظی، عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی با اعلام این خبر گفت: استفاده از نانوذرات در روکش الکترودهای جوشکاری برای اولین بار در دنیا و به صورت کاملا صنعتی با ریز ساختار، خواص مکانیکی و رفتار اپراتوری بهتر نسبت به الکترودهای جوشکاری سلولزی رایج و صنعتی در پژوهشگاه مواد و انرژی مورد استفاده و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: نتایج حاصل از این تحقیق این امید را می دهد که با کمک نانوفناوری در آینده ای نه چندان دور نسل جدیدی از الکترودهای روکش دار جوشکاری با خواص مکانیکی بهتر و عیوبی کمتر نسبت به الکترودهای معمولی به بازار عرضه شود و از آنجایی که الکترودهای سلولزی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع نظامی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهبود خواص ریز ساختاری و مکانیکی این الکترودها می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

مهندس مهدی فتاحی، دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهشگاه مواد و انرژی و مجری این طرح نیز گفت: با توجه به این که تاکنون نانوذرات در روکش الکترودهای جوشکاری به کار گرفته نشده است.

وی اظهار کرد: در این پروژه روش هایی ابتکاری و جدید برای افزودن نانو ذرات به روکش الکترودها مورد استفاده قرار گرفت که با توجه به نتایج حاصله، این روش ها می توانند برای افزودن نانو ذرات دیگر به روکش الکترودهای جوشکاری مورد استفاده قرار گیرند.

به گفته وی در این پروژه نانو ذرات اکسید تیتانیم به صورت کاملا یکنواخت در روکش الکترود سلولزی 6010AWS E مورد استفاده قرار گرفت. این نانو ذرات در حین جوشکاری با قدرت یونیزاسیون بالایی که دارند سبب افزایش و بهبود نفوذ و پایداری قوس و همچنین کاهش پاشش که یکی از عیوب این نوع الکترودهاست می شوند.

فتاحی همچنین توضیح داد: بعد از جوشکاری این نانو ذرات وارد حوضچه جوش شده و تولید مراکزی برای جوانه زنی فریت سوزنی کرده و سبب افزایش مقدار فریت سوزنی و در نتیجه بهبود خواص مکانیکی مخصوصا چقرمگی (تافنس) جوش می گردند. از آنجایی که این الکترود در جوشکاری پاس ریشه خطوط لوله نفت وگاز مورد استفاده قرار می گیرد افزایش چقرمگی جوش می تواند روشی برای مقابله با ترک سرد هیدروژنی که سبب بروز خسارت زیادی در این صنایع گشته شود.

وی در پایان افزود: نانوذرات اکسید تیتانیم می توانند در سایر الکترودهای روکش دار و همچنین روش‌های دیگر جوشکاری از جمله زیرپودری و سیم جوش توپودری نتایج مشابهی داشته باشند و می توان این نانوذرات را در این روش ها نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

به گزارش ایسنا این پروژه با همکاری مشترک پژوهشگاه مواد و انرژی، دانشگاه صنعت نفت و شرکت الکترود سازی آما توسط مهندس مهدی فتاحی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی بازرسی فنی و با راهنمایی دکتر محمدرضا واعظی و دکتر نادر نبهانی از سال 87 آغاز شده است و نتایج حاصل در مجلات ISI: 8039-8031 (2011) 528 Materials Science and Engineering A و 35-28 (2013) 55-54 Micron به چاپ رسیده است.

فناوری اطلاعات بازدید : 71 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

 

 

 

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا برنامه جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند طراحی کرده‌اند که به ارائه هشدارهای زودهنگام برای زمین‌لرزه می‌پردازد.

از این برنامه که به گفته محققان تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، در «نشست جهانی علم» در ریو دو ژانیرو رونمایی شد.

برنامه ارائه‌شده مبتنی بر فناوری به کاررفته در سیستم هشدار اولیه است که تیمی به رهبری پروفسور ریچارد آلن، مدیر آزمایشگاه لرزه‌نگاری برکلی، آن را طراحی کردند.

برنامه گو‌شی‌ هوشمند قادر به ارائه هشدار در یک دقیقه و چند ثانیه پیش از زلزله است و این موضوع به مکانی بستگی دارد که کاربر در مقایسه با مرکز زلزله از آن استفاده می‌کند. به منظور ارائه هشدار، برنامه مزبور انرژی اولیه را از موج اولیه (موج P) می‌گیرد. این موج خود به ندرت موجب آسیب‌دیدگی می‌شود.

فناوری ابداعی از الگوریتم‌هایی برای شناسایی سریع شروع زمین‌لرزه و تعیین قدرت و مکانیابی آن در زمانی که احتمال دارد به اوج برسد، استفاده می‌کند تا به ساکنان حاضر در مناطق بالقوه هشدار دهد.

افرادی که در مرکز زلزله هستند هشدار اولیه را دریافت نمی‌کنند، اما لرزش‌های شناسایی‌شده توسط سیستم بصورت زنجیره‌ای به دریافت‌کنندگان دیگر این برنامه منتقل می‌شود و آنهایی که چند کیلومتر دورتر هستند، می‌توانند به داده‌ها واکشن نشان داده و اطلاعات بیشتری را در خصوص آنچه در حال رخداد است و آنچه قرار است روی دهد، دریافت کنند.

این هشدار به افراد وقت‌ گرانبهایی را برای جستجوی یک مکان امن و متوقف‌کردن فعالیت صنعتی یا حمل‌و‌نقل داده و خطر را در سطح گسترده‌ای کاهش می‌دهد.

این برنامه از کارکردهای متنوع گوشی هوشمند مانند شتاب‌دهنده‌ها و ژیروسکوپ‌ها برای تعیین حرکت و کارکردهای مکانیابی وای‌فای و همچنین مغناطیس‌سنج برای نشان‌دادن جهت استفاده می‌کند.

فناوری اطلاعات بازدید : 69 چهارشنبه 13 آذر 1392 نظرات (0)

 

 

با استفاده از چشم قدرتمند تلسکوپ فضایی هابل، دانشمندان علائم ضعیفی از آب را در جو پنج سیاره دوردست کشف کردند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وجود آب جوی پیش‌تر در تعداد معدودی از سیارات فراخورشیدی واقع در آن سوی منظومه شمسی، که حول ستارگانشان می‌چرخند، گزارش شده بود.

با این حال، این اولین مطالعه با هدف سنجش و مقایسه نمایه‌ها و شدت این علائم در چندین جهان به شمار می‌آید.

این پنج سیاره که WASP-17b ،HD209458b ،WASP-12b ،WASP-19b و XO-1b نام دارند، حول ستارگان مجاورشان می‌چرخند و شدت نشانه‌های آب در آن‌ها متغیر بود.

جرم کیهانی HD209458b دارای قوی‌ترین نشانه‌های آب است و علائم چهار سیاره‌ دیگر نیز با آب مطابقت دارد.

آوی ماندال، دانشمند سیاره‌ای مرکز پرواز فضایی گودارد واقع در گرینبلت و رهبر ارشد این مطالعه، گفت: ما بسیار مطمئن هستیم که علائم آب را بر روی چندین سیاره دیده‌ایم.

این تحقیق بخشی از سرشماری جو سیاره‌های فراخورشیدی به رهبری ال. دریک دمینگ از دانشگاه مریلند بود.

هر دوی تیم‌های تحقیقاتی حاضر در این پروژه از دوربین 3 میدان وسیع هابل برای کنکاش جزئیات جذب نور از خلال جوهای سیاره‌های مزبور بهره بردند.

مشاهدات آن‌ها در طیفی از طول‌موج‌های مادون قرمز انجام شد. در چنین طیفی علائم آب در صورت وجود، ظاهر می‌شوند.

دانشمندان اشکال و شدت نمایه‌های جذب را مقایسه کرده و ثبات علائم به آن‌ها اطمینان داد که آب را کشف کرده‌اند.

این پنج سیاره جهان‌های عظیم و داغی هستند که نزدیک به ستارگان میزبانشان می‌چرخند.

«دوربین 3 میدان وسیع» هابل یکی از معدود سامانه‌هایی است که جو سیاره‌های فراخورشیدی موجود در فاصله چندین تریلیون مایلی از زمین را رصد می‌کند.

این مشاهدات چالش‌برانگیز فقط زمانی اجرایی می‌شوند که سیاره‌ها به هنگام عبور از مقابل ستاره میزباشان رصد شوند.

محققان می‌توانند گازهای موجود در جو یک سیاره را با تعیین این نکته شناسایی کنند که چه طول موج‌های نور ستاره منتشر و این که کدام یک به طور نسبی جذب می‌شوند.

جزئیات این مطالعه در Astrophysical Journal منتشر شد.

فناوری اطلاعات بازدید : 69 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد برای این تشویق اعضای هیات علمی آموزشی و پژوهشی در جهت توسعه تحقیقات با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان تشویق می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در نامه ای خطاب به به روسای دانشگاه های علوم پزشکی، رئیس انستیتو پاستور ایران و مدیرعامل سازمان انتقال خون جزئیات این تشویق را اعلام کرد.

در این نامه آمده است: این تشویق در راستای ترغیب و تشویق اعضای هیات علمی آموزشی و پژوهشی در جهت توسعه تحقیقات و ارتقاء در رتبه بندی های بین المللی اجرایی می شود.

بر اساس این دستورالعمل؛ تمامی اعضای هیات علمی که بر اساس گزارش ESI به عنوان دانشمند 1 درصد برتر معرفی می شوند، شامل دریافت 250 میلیون ريال تشویقی و 250 میلیون ريال اعتبار تحقیقاتی می شوند.

اجرای این ابلاغیه شامل افرادی می شود که از تاریخ این نامه (آذرماه 92) به فهرست موجود اضافه می شوند، محل تامین بودجه مربوطه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت است.

فناوری اطلاعات بازدید : 48 جمعه 08 آذر 1392 نظرات (0)

 

 

اخبار علمی -  ساخت قوی ترین ماده ضدآب با الهام از پروانه

 محققان دانشگاه MIT، روش جدیدی را ابداع کردند که با استفاده از آن می توان مواد بسیار مقاوم در برابر آب تولید کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه نیچر، محققان با بررسی مکانیزم مورد استفاده حشرات به ویژه پروانه ها برای اجتناب از خیس شدن بال هایشان توانستند یک راهکار عملی برای تولید سطوح فوق العاده ضدآب بیابند.

این شیوه جدید با استفاده از این واقعیت طراحی شده است که قطرات آب پس از برخورد با سطوح سخت و ناهمگون در مقایسه با سطوح نرم و هموار با سرعت بیشتری به اطراف پرتاب می شوند. واقعیتی که پروانه ها از میلیون ها سال قبل با اتکا بر آن توانستند از بال هایشان در برابر باران محافظت کنند.

بال پروانه ها پوشیده از رگ های بسیار کوچکی است که برجستگی های ناهمگونی را روی آن ایجاد می کنند. این ناهمواری ها عملکردی را فراهم می کنند که مدت زمان تماس آب با بال پروانه را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

محققان با توجه به این واقعیت که هرچه مدت زمان تماس آب با یک سح کوتاه تر باشد، سطح موردنظر خشکتر باقی می ماند، یک بافت سطح جدید را طراحی کردند که دارای برجستگی های بسیار کوچک است تا قطرات آب را به طور ناهمگون متلاشی کنند. در نتیجه این رخداد قطرات آب کوچک تری ایجاد می شوند که با سرعت بیشتری از روی سطح به اطراف پرتاب می شوند و مدت زمان کوتاه تری با سطح تماس دارند.

این روش جدید برای ساخت انواع محصولات کاربردی از جمله البسه ضدآب، لوازم ورزشی و فناوری های ضدانجماد برای تولید انواع تجهیزات صنعتی و هوانوردی کاربرد دارد.

گزارش کامل این تحقیقات در شماره اخیر نشریه نیچر به چاپ رسیده است.

اخبار علمی - ایرنا

فناوری اطلاعات بازدید : 57 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)

 

پژوهشگران دانشگاه صنعتی اميرکبير موفق به درمان بيماری ام اس از طريق مدل سازی مغز انسان شده اند

پژوهشگران دانشکده مهندسي پزشکي دانشگاه صنعتي اميرکبير با مدل سازي مغز انسان روشي را براي درمان بيماري MS ارائه دادند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از روابط عمومي وزارت علوم، بهاره صفربالي محقق ايراني، بيماري MS را نوعي بيماري خود ايمني و اختلال در سيستم اعصاب مرکزي و اعصاب بينايي توصيف کرد و گفت: در اين بيماري آکسون، ملين خود را از دست مي‌دهد و با از بين بردن غلاف چربي و پروتئين روي اعصاب، در سيستم پيام رساني بين مغز و ديگر اعضاي بدن اختلال به وجود مي‌آيد که عامل اصلي بروز علايم بيماري است و مي‌تواند هر عضوي را در بدن درگير کند.

وي با بيان اينکه اختلال در سيستم پيام رساني سبب فعاليت نا به جاي آکسون مي‌شود، اظهار داشت: از اين رو آکسون‌ها الگوهاي غير خطي از خود نشان مي‌دهند و در پي اين رفتارها، نشانگاني در فرد ظاهر مي‌شود.

صفربالي، خستگي، اختلالات شناختي و اختلالات بينايي از جمله نشانگان مهم اين بيماري نام برد و ادامه داد: به منظور ارائه روشي براي درمان و تحليل بهتر اين بيماري پروژه تحقيقاتي در قالب پايان نامه دوره کارشناسي ارشد با عنوان «تحليل نشانگان عصبي بيماري MS بر پايه مدل سازي الکتريکي» انجام شد.

وي با بيان اينکه در اين پروژه تحقيقاتي اقدام به مدل سازي مغز شده است، در اين باره توضيح داد: براي اين منظور از شبکه‌هاي نوروني به منظور مدل‌سازي استفاده شده است.

مجري طرح با بيان اينکه اين شبکه اتصالات ساختاري و عملکردي مغز و نحوه قرار گيري نرون‌ها است، ادامه داد: در اين شبکه مدل نرون‌ها نماينده نواحي قشري و زير قشري درگير در بيماري MS است که شامل نواحي بينايي، زبان و حسي- حرکتي و ديفالت مد مي‌شود.

اين محقق يادآور شد: نتايجي که از اين تحقيقات به دست آمد نشان داد که تغييرات سنکروني در هر ناحيه منجر به اختلال در انتقال اطلاعات از طريق سيستم عصبي خواهد شد.

صفربالي با بيان اينکه اين مدل سازي محققان را در ارائه روش بهينه درماني ياري خواهد کرد، يادآور شد: از طريق اين روش مي‌توان تشخيص داد که اثرات تحريکي در کدام بخش منجر به سنکروني و بهبود وضعيت بيمار مي‌شود.

فناوری اطلاعات بازدید : 71 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

firefox

 

 

بنیاد موزیلا ساعاتی قبل نسخه ۲۵ مرورگر فایرفاکس را برای دانلود در اختیار کاربران قرار داد. این نسخه به صورت همزمان برای سیستم عامل های مک، ویندوز و لینوکس عرضه شده است.

علاوه بر بهبودهای امنیتی که در هر نسخه ای از مرورگر فایرفاکس لحاظ می شوند می توانیم به تغییرات زیر اشاره کنیم:

۱- Find Bar یا همان نوار جستجو بین تب های مختلف به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

۲- وارد کردن تاریخچه و تنظیمات از مرورگرهای دیگر. در واقع اگر برای چند ماه از فایرفاکس استفاده نکنید، پس از اینکه دوباره به سراغ آن بروید یک گزینه در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید تاریخچه و تنظیماتی که روی سایر مرورگرها وجود دارد را به فایرفاکس ایمپورت کنید.

۳- در این نسخه اگر فایرفاکس را ریست کنید دیگر اطلاعات مربوط به سشن های فایرفاکس پاکسازی نخواهند شد.

 

اما یک مشکل حل نشده نیز در این نسخه وجود دارد. در صورتی که بخواهید فایرفاکس را با یک پروفایل قفل شده راه اندازی کنید باعث کرش مرورگر خواهید شد. به احتمال بسیار زیاد در بروز رسانی هایی که برای نسخه ۲۵ عرضه می شود این مشکل نیز حل خواهد شد.

از طریق لینک های زیر می توانید نسخه ۲۵ فایرفاکس را متناسب با سیستم عامل خود دریافت کنید.

دانلود فایرفاکس ۲۵ برا مک

دانلود فایرفاکس ۲۵ برای ویندوز

دانلود فایرفاکس ۲۵ برای لینوکس

 

 


منبع: گویا آی تی

فناوری اطلاعات بازدید : 81 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

 

یو اس بی ها در سال های اخیر از محبوبیت ویژه ای برخوردار بوده اند. توانایی آن ها در انتقال داده ها و برق شاید از عمده ترین عوامل محبوبیت این ابزار باشد. اما گویی خبرهایی در راه است. شایعات از پایان دوران یو اس بی های معمولی تا اواخر سال 2013 و آغاز اوج گرفتن نسل بعدی آنها خبر می دهد.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 412
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 65
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 62
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 159
  • بازدید سال : 2,085
  • بازدید کلی : 115,157
  • کدهای اختصاصی