loading...
اخبار پیام نور-دانلود نمونه سوال-دانلود جزوه و حل تمرین-منابع ارشد و دکترا-دانلود سوالات ارشد و دکترا
تبلیغات

آخرین ارسال های انجمن
فناوری اطلاعات بازدید : 64 جمعه 06 دی 1392 نظرات (0)
فناوری اطلاعات بازدید : 48 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (0)

 

رییس سازمان سنجش آموزش کشور به همراه دکتر توکلی و مدیرکل روابط عمومی سازمان روز سه‌شنبه و به مناسبت هفته دانشجو در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حضور یافت و به پرسش‌های مخاطبان ایسنا درباره این سازمان پاسخ گفت.



در این نشست که حدود دو ساعت به طول انجامید، دکتر ابراهیم خدایی و دکتر حسین توکلی به تمامی پرسش‌های مخاطبان ایسنا درباره این آزمون‌ها پاسخ دادند.

شفاف سازی فرایندهای پذیرش دانشجویان دکتری

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از:
دکتر خدایی در این نشست از "ارائه شیوه‌نامه پیشنهادی برای مصاحبه آزمون دکتری 93 به دانشگاه‌ها" خبر داد و گفت: حفظ کیفیت ورودی و حداقل‌های آموزشی در کنار آن و دغدغه‌های دانشگاه‌ها و اساتید موضوع بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه مسئله‌ای که برای دانشجویان و اساتید دغدغه است شفاف سازی فرایندهای پذیرش دانشجویان دکتری است، اظهار کرد: ما باید بتوانیم نحوه پذیرش را شفاف‌سازی کرده تا دانشجو بداند دانشگاه از او چه می‌خواهد که اگر اطلاع رسانی درستی نیز در این زمینه شود 99 درصد مسائل مربوط به پذیرش دانشجوی دکتری حل خواهد شد.

وی افزود: در مصاحبه دکتری نیز به این شکل نیست که دانشگاه‌ها خارج از چارچوب خاصی عمل کنند، چرا که بسیاری از سوالات مصاحبه مربوط به سوابق تحصیلی، مرتبط بودن رشته با رشته ارشد و ... است.

وی تاکید کرد: با این وجود و با بررسی‌های صورت گرفته توسط سازمان سنجش کیفیت دانشجویان دکتری در طی این سال‌ها تفاوت زیادی با هم نخواهند داشت و دانشجویان نیز نگران تغییر وزن مصاحبه نباشند.

رئیس سازمان سنجش در این دیدار ضمن پاسخ دادن به دغدغه‌ها و سوالات داوطلبان در حوزه سازمان سنجش، ابتکار عمل ایسنا در خصوص برگزاری «هفته دانشجو» و دعوت از مسئولان ذیربط را حرکت بسیار مناسب و خوبی عنوان کرد و گفت: این حرکت در ایجاد تعامل بین مسئولان و رسانه به ویژه ایسنا که مولود انقلاب و دانشگاه است بسیار موثر است.

وی همچنین با اشاره به طرح پرسش ایسنا از مخاطبان درباره سازمان سنجش، اظهار کرد: از برقراری کانال ارتباطی با مخاطبان و طرح سوالات مردم از مسولان مختلف تشکر می‌کنم و این وظیفه دستگاه‌هاست که به این سوالات پاسخ بدهند.

خدایی با بیان اینکه این فضا برای اولین بار است که ایجاد شده که مردم بتوانند ارتباط مستقیم با سازمان سنجش داشته باشند، اظهار داشت: حتی پس از مشاهده سوالات داوطلبان نسبت به پاسخ دادن دغدغه‌ها و سوالاتشان اقدام کردم.

فناوری اطلاعات بازدید : 60 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)

 

مشاورعالي سازمان سنجش آموزش کشوراز ثبت نام بيش از 208 هزار داوطلب براي شرکت در آزمون دکتري نيمه متمرکز سال 93 تا صبح پنجشنبه 14 آذرماه خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از : حسين توکلي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا گفت:مهلت ثبت نام آزمون دکتراي نيمه متمرکز سال 93 در ساعت 24 امروز به پايان مي رسد و تا ساعت هشت صبح امروز، تعداد 208 هزار و 471 داوطلب با مراجعه به سايت اينترنتي سازمان سنجش، تقاضانامه الکترونيکي ثبت نام را تکميل کرده اند.

وي تصريح کرد که مهلت ثبت نام درآزمون دکتري نيمه متمرکز سال 93 يکبار تمديد شده و مجددا تمديد نخواهد شد.

توکلي به داوطلباني که تاکنون نسبت به ثبت نام اقدام نکرده اند توصيه کرد در ساعت هاي باقيمانده ضمن مراجعه به سايت اينترنتي سازمان سنجش، دفترچه راهنما و اطلاعيه هاي منتشره اين سازمان در تاريخ هاي چهارم و يازدهم آذرماه درخصوص اصلاحات دفترچه شماره 1 را به دقت مطالعه کرده و سپس فرم ثبت نام را تکميل کنند.

سخنگوي سازمان سنجش تاکيد کرد: داوطلباني که قبلا براي شرکت در آزمون دکتري 93 ثبت نام کرده اند نيز تا ساعت 24 امروز مي توانند با مراجعه به سايت اينترنتي سازمان سنجش در صورت تمايل اطلاعات تقاضا نامه الکترونيکي ثبت نام خود را ويرايش کنند.آزمون ورودي دوره دکتري نيمه متمرکز سال 1393 در نوبت صبح روز جمعه، 16 اسفندماه در هشت گروه آزمايشي و 267 کدرشته امتحاني برگزار خواهد شد.

فناوری اطلاعات بازدید : 52 چهارشنبه 13 آذر 1392 نظرات (0)

 

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: آخرین مهلت ثبت نام داوطلبان آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1393 فردا - 14 آذرماه- خواهد بود و این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.


ˈبه گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از : حسین توکلیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: تا ساعت 9 صبح امروز- 13 آذر ماه- تعداد 194 هزار و 777نفر با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 93 ثبت نام کرده اند.

وی به داوطلبانی که تاکنون برای شرکت در آزمون دکتری ثبت نام نکرده اند توصیه کردکه با مطالعه دفترچه راهنما و اطلاعیه های منتشره سازمان سنجش حداکثر تا ساعت 24 روز پنجشنبه 14 آذر ماه به سایت سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل تقاضا نامه الکترونیک ثبت نام اقدام کنند.

به گفته توکلی داوطلبانی که قبلا برای شرکت در آزمون دکتری 93 ثبت نام کرده اند نیز تا ساعت 24 فردا فرصت دارند که ضمن مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش در صورت تمایل اطلاعات تقاضا نامه الکترونیکی ثبت نام خود را ویرایش کنند.

آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکزدر سال 93 در نوبت صبح روز جمعه 16 اسفند ماه 92 درهشت گروه آموزشی و 267 کد رشته امتحانی برگزار خواهد شد.

فناوری اطلاعات بازدید : 57 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آخرین زمان مهلت ثبت نام برای آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 93 گفت: داوطلبان تا پایان روز دوشنبه 11 آذرماه فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از :دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: باتوجه به اینکه چهار رشته به کد رشته های قبلی اضافه شد، اکنون آزمون ورودی دوره دکتری سال 93 در 8 گروه آموزشی و 267 کد رشته امتحانی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: ثبت نام از 5 آذرماه 92 از طریق شبکه اینترنتی آغاز شده و در رور دوشنبه 11 آذر ماه پایان می پذیرد و هر یک از داوطلبان ضرورت دارد با توجه به ضوابط و همچنین اطلاعیه این سازمان درباره اصلاحات دفترچه و کد رشته های امتحانی جدید در مهلت مشحص نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: تا صبح روز شنبه 9 آذرماه تعداد 52 هزار و 108 داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده اند.

فناوری اطلاعات بازدید : 51 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

 

آغاز ثبت‌ نام آزمون دکتری از ساعت 16 امروز و اعلام رشته‌های اصلاحی و جدید

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری نمیه متمرکز سال 93 از ساعت 16 امروز، رشته‌های اصلاحی و جدید دفترچه آزمون دکتری را اعلام کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از :دکتر حسین توکلی درگفت‌و‌گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره این رشته‌ها، گفت: براساس اعلام دفتر گسترش وزارت علوم و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در خصوص پذیرش دانشجو در رشته‌های امتحانی مجموعه کارآفرینی (کد 2136)، مالی (کد 2149)، مجموعه علوم جنگل 3 (کد 2442) و مجموعه شیلات 3 (کد 2445) و همچنین اعلام دانشگاه تربیت مدرس در خصوص پذیرش دانشجو در رشته‌های گروه آزمایشی علوم پزشکی عناوین و گرایش‌های این کدرشته‌های امتحانی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به رشته‌های اصلاح شده در دفترچه راهنمای آزمون دکتری 93، تصریح کرد: گرایش چرخه سوخت به گرایش‌های رشته امتحانی مهندسی هسته‌ای (2) از گروه آزمایشی فنی و مهندسی (کد 2366) اضافه شده و دانشگاه صنعتی شریف در این گرایش پذیرش دانشجو خواهد داشت.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: گرایش عمل آوری فراورده‌های شیلاتی از گرایش‌های رشته امتحانی مجموعه شیلات (2) از گروه آزمایشی علوم کشاورزی و منابع طبیعی (کد 2447) حذف شده است.

توکلی همچنین با اشاره به رشته‌های جدید اضافه شده در اصلاحیه دفترچه آزمون دکتری سال 93، گفت: بر اساس این اصلاحیه، در مجموعه کارآفرینی (کد 2136) گرایش‌های کسب و کار، سازمانی، توسعه و فناوری، در مجموعه مالی (کد 2149) گرایش‌های مهندسی مالی، بانکداری، مالی بین‌الملل، بیمه، حقوق مالی و مدیریت مالی و در مجموعه شیلات (کد 2445) گرایش عمل آوری فراورده‌های شیلاتی به دفترچه اضافه شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری آزمون رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس توسط سازمان سنجش به رشته‌های این گروه آزمایشی اشاره و اظهار کرد: رشته‌های این گروه شامل کد رشته‌های امتحانی آمار زیستی، آموزش بهداشت، انگل شناسی پزشکی، ایمنی شناسی پزشکی، بیوشیمی بالینی، ژنتیک پزشکی، فیزیولوژی، فیزیک پزشکی، ویروس شناسی پزشکی، زیست فناوری پزشکی، بهداشت حرفه‌ای، علوم تشریحی، پرستاری، بهداشت محیط، باکتری شناسی پزشکی، هماتولوژی آزمایشگاهی و بانک خون و همچنین قارچ شناسی پزشکی است.

فناوری اطلاعات بازدید : 65 پنجشنبه 23 آبان 1392 نظرات (0)
فناوری اطلاعات بازدید : 74 چهارشنبه 01 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

استقلال بیشتر دانشگاهها در آزمون دکتری ۹۴ / منابع آزمون دکتری ۹۳ بدون هیچ تغییری!

 

سایت دکتری ( www.PhDL.net) – رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تازه ترین تصمیمات وزارت علوم در خصوص آزمونهای دکتری ۹۳ و ۹۴ خبر داد و اعلام کرد که آزمون دکتری سال ۹۳ بدون هیچ تغییری و همانند سال جاری برگزار می شود.

جدیدترین تصمیمات برای آزمونهای دکتری ۹۳ و ۹۴

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباه آخرین تصمیمات شورای معاونان وزارت علوم در خصوص کنکور دکتری سال ۹۳، اظهار داشت: کنکور دکتری سال ۹۳ تقریباً همانند ساختار سال ۹۲ با کمترین تغییرات ممکن برگزار می شود.

وی احتمال برخی تغییرات را در سطح شکلی آزمون یعنی افزوده شدن گرایش برخی رشته ها اعلام کرد و ادامه داد: هیچ تغییری در وزن مصاحبه و آزمون اعمال نمی شود، به این دلیل که داوطلبان خود را بر اساس ساختار سابق کنکور دکتری برای شرکت در این آزمون آماده خواهند کرد.

وی درباره مواد درسی کنکور دکتری ۹۳ ، تاکید کرد: هیچ تغییری در مواد درسی کنکور دکتری سال ۹۳ اعمال نخواهد شد و تغییرات آن بیشتر در امور اجرایی و تسهیل روند برگزاری همچنین فرایند آزمون اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش همچنین از تصمیم گیری شورای معاونان این وزارتخانه برای کنکور سال ۹۴ نیز خبر داد و گفت: فرایند سنجش و پذیرش از یکدیگر جدا خواهد شد، آزمون نقش غربالگری را خواهد داشت و دانشگاهها از نتایج این آزمون برای پذیرش دانشجو استفاده می کنند.

استقلال بیشتر دانشگاهها در پذیرش دانشجو

خدایی از استقلال بیشتر دانشگاهها در پذیرش دکتری سال ۹۴ خبر داد و گفت: نگاه این است که دانشگاهها در پذیرش استقلال بیشتری داشته باشند و با توجه به افزایش تعداد داوطلبان، فرایند سنجش توسط سازمان و پذیرش هم توسط دانشگاهها صورت خواهد گرفت.

وی به یک تصمیم دیگر وزارت علوم برای کنکور دکتری سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: از انجمنهای علمی، استادان دانشگاهها، فرهنگستانها، دستگاهها، برخی مراجع کشوری از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی، در رابطه با نگاهشان به بحث پذیرش دانشجوی دکتری نظر سنجی می شود.

به گزارش مهر، ثبت نام داوطلبان از تاریخ ۵ آذر شروع می شود و تا روز دوشنبه ۱۱ آذرماه ۹۲ ادامه خواهد داشت.

براساس برنامه پیش بینی شده آزمون دکتری ۹۳ در صبح و بعداز ظهر روز ۱۶ اسفند ۹۲ در حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار می شود.

فناوری اطلاعات بازدید : 90 چهارشنبه 01 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

زمان اعلام تکمیل ظرفیت کنکور دکتری ۹۲ – ۹۳ و ظرفیت آزمون دکتری

 

سایت دکتری ( www.PhDL.net )  - زمان تکمیل ظرفیت کنکور دکتری اعلام شد.

به گزارش سایت دکتری به نقل از مهر ، مشاور عالی سازمان سنجش درباره زمان اعلام تکمیل ظرفیت کنکور دکتری ۹۲ خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده، اطلاعیه سازمان سنجش درباره پذیرش دانشجو در برخی از کد رشته محلهای جدید , همچنین تکمیل ظرفیت برخی از کد رشته محلهای آزمون دکتری ۹۲ ، در روز دوشنبه ۲۹ مهرماه از طریق نشریه پیک سنجش منتشر می شود.

ظرفیت کنکور دکتری ۹۲

توکلی تاکید کرد: برای کنکور دکتری ۹۲، ۱۰ هزار و ۸۵۰ ظرفیت در نظر گرفته شد که از این تعداد ۹ هزار و ۵۵۱ نفر پذیرفته شدند و باید باقیمانده این ظرفیت را در تکمیل ظرفیت، پذیرش کرد.
کارنامه کنکور دکتری و زمان اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۹۲-۹۳
زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۳ و زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری ۹۳

سایت دکتری : www.PHDL.Net

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 412
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 65
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 123
  • بازدید سال : 2,049
  • بازدید کلی : 115,121
  • کدهای اختصاصی