loading...
اخبار پیام نور-دانلود نمونه سوال-دانلود جزوه و حل تمرین-منابع ارشد و دکترا-دانلود سوالات ارشد و دکترا
تبلیغات

آخرین ارسال های انجمن
فناوری اطلاعات بازدید : 43 پنجشنبه 05 دی 1392 نظرات (0)

 

 

بهم ریختن نوشته و کلمات به خصوص زمان تایپ فارسی و انگلیسی در word یکی از مشکلات همیشگی کاربران هست . در این مشکل هنگام تایپ فارسی و انگلیسی در word به صورت همزمان نوشته ها و یا کلمات انگلیسی در یک سطر جابجا میشوند و همین موضوع باعث بهم ریختن کل نوشته خواهد شد و ادامه ی متن در جای درست تایپ نمیشوند .

راه حل درست کردن این مشکل ساده است ، شاید ساده تر از اونی که فکرش رو بکنید و ما در این مطلب قصد داریم این راه حل رو به شما بگیم تا شاید اگر شما هم این مشکل رو دارید برطرف بشه ولی قبل از اینکه با هم راه حل رو بررسی کنیم لازم هست بدونیم چرا این موضوع اتفاق میافته و کلمات انگلیسی جابجا میشوند !

مایکروسافت آفیس ورد ( Microsoft Office Word ) رو در سیستم فراخوانی کنید تا محیط word برای شما نمایش داده بشه ، اگر به منوی پیشفرض word توجه داشته باشید ، در شاخه Home و بخش Paragraph تنظیمات به صورت تصویر زیر خواهد بود :

جلوگیری از بهم خوردن نوشته در تایپ فارسی و انگلیسی در word

در تصویر بالا دو قسمت رو از بخش Paragraph با شماره های ۱ و ۲ مشخص کردیم . بخشی که در شماره یک مشخص شده اند مربوط میشه به جهت چینش متن به صورتی که از سمت چپ به راست عبارتند از چپ چین ، وسط چین ، راست چین و Justify که انتهای سطرها رو با هم تنظیم میکنه .

گزینه هایی که با شماره ۲ مشخص شده اند هم مربوط میشوند به جهت زبان نوشته ، یعنی اینکه زبانی که شما میخواهید از اون استفاده کنید مثل انگلیسی از چپ به راست هست یا اینکه نه ، مثل فارسی از راست به چپ نگاشته میشه !

همونطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید ، word به صورت پیشفرض مقدار چپ چین ( از بخش ۱ ) و مقدار چپ به راست ( از شماره ۲ ) رو انتخاب میکنه که هیچکدوم این تنظیمات برای کسی که میخواد فارسی تایپ کنه مناسب نیستند .

اکثر کاربران وقتی میخواهند در word فارسی تایپ کنند ، تنها تنظیمات بخش شماره یک رو به راست چین تغییر میدهند و متن نوشته به سمت راست محیط word انتقال داده میشه ولی برای اینکه در حین تایپ جابجایی بین کلمات فارسی و انگلیسی رخ نده ، لازم هست که تنظیمات بخش ۲ رو هم به ” راست به چپ ” تغییر بدید ، با اینکار مشاهده میکنید که مکان نمای word ( همون خط چشمک زن ) به سمت راست سطر تغییر مکان میده!

تنظیمات برای تایپ فارسی و انگلیسی در word

به این ترتیب اگر در حین تایپ فارسی در word از واژگان انگلیسی استفاده کنید همه چیز سر جای خودش تایپ خواهد شد و بهم ریختگی رخ نخواهد داد .

همچنین اگر شما در فارسی کردن اعداد در ورد هم مشکل دارید توصیه میکنم به مطلبی با عنوان ” نمایش اعداد به صورت فارسی در word ” در سایت نگاهی بیاندازید .

شما راه بهتری برای جلوگیری از بهم ریختن نوشته ها در word میدونید؟ در بخش دیدگاه ها نظر خودتون رو با ما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید .

 

منبع:عصر علم

برچسب ها برنامه جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , دانلود جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , دانلود برنامه جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , دانلود نسخه جديد جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , دانلود برنامه ي جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , دانلود برنامه جديد جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , دانلود نسخه جديد برنامه جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , برنامه توپ جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , دانلود برنامه توپ جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , دانلود برنامه زيبا جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , دانلود نسخه قبلي برنامه جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , دانلود کرک برنامه جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , رمز برنامه جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , کيجين برنامه جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , نسخه جديد برنامه جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , سايت برنامه جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , سايت جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , برنامه جديد جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , نقد برنامه جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد , خريد برنامه جلوگيري از بهم ريختن نوشته فارسي انگليسي در ورد ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 412
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 65
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 577
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 704
  • بازدید ماه : 1,153
  • بازدید سال : 3,079
  • بازدید کلی : 116,151
  • کدهای اختصاصی